Θεραπεία Ιδιοπαθούς Τρόμου

Ο ιδιοπαθής τρόμος (Essential Tremor) γνωστός επίσης ως οικογενής τρόμος ή κληρονομικός τρόμος αποτελεί την πιο συχνή κινητική διαταραχή.

Xαρακτηρίζεται απο μη ελεγχόμενο τρόμο (τρέμουλο) στα χέρια, το κεφάλι, τη φωνή ή σε άλλα μέρη του σώματος ο οποίος εμφανίζεται στην ενήλικο ζωή και μπορεί να επιδεινώνεται σταδιακά με την ηλικία.

Ο τρόμος είναι πιο εμφανής κατά την επιτέλεση εκουσίων κινήσεων όπως όταν ο ασθενής κρατάει ένα ποτήρι, ένα κουτάλι ή όταν γράφει.Εξαφανίζεται όταν τα χέρια είναι τελείως χαλαρά και κατα τον ύπνο.

Συνήθως ο τρόμος επιδεινώνεται παροδικά απο το στρές, την συγκίνηση, την πείνα, την κατανάλωση καφεΐνης και την κόπωση.

Χαρακτηριστικό στις περιπτώσεις ιδιοπαθούς τρόμου είναι ότι το τρέμουλο δεν συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα όπως: βραδυκινησία, δυσκαμψία, διαταραχή βάδισης και ισορροπίας.Αν συνυπάρχουν κάποια από αυτά τα συμπτώματα, τότε πιθανότερο είναι ο τρόμος να είναι σύμπτωμα κάποιας άλλης νόσου όπως για παράδειγμα της νόσου του Πάρκινσον.

Η αιτία του ιδιοπαθούς τρόμου δεν είναι γνωστή αλλά περισσότεροι από τους μισούς ασθενείς έχουν ένα άλλο μέλος της οικογένειας με τρόμο.

Σε αρκετές περιπτώσεις όταν το τρέμουλο είναι πολύ έντονο μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητα και στη επαγγελματική ζωή. Παράλληλα η παρουσία του κατά τις κοινωνικές εξόδους μπορεί να επηρέασει την ψυχολογία του ατόμου.

Η διάγνωση του ιδιοπαθή τρόμου είναι κλινική και βασίζεται στο ιστορικό, την νευρολογική εξέταση και στα χαρακτηριστικά του τρόμου.

Η αντιμετώπιση του ιδιοπαθή τρόμου συνηθως είναι φαρμακευτική. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο τρόμος μπορεί να αντιμετωπισθεί με χρήση αλλαντικής τοξίνης ακόμη και νευροχειρουργικά.